Дитина- це дзеркало життя своїх батьків.
КНИЖКА
Науково доведено благотворний вплив друкованого слова на людину. І не лише шкільного підручника, а книжки художньої, публіцистичної. Наприклад, під час читання художньої літератури в людини розвивається образне мислення й мовлення. Це дуже важливо, оскільки в сучасних людей переважає логіко-прагматичне мислення, яке й призвело до надмірної технократизації нашого життя порівняно з духовністю, гуманністю.
Аргументи для читання:
Діти, які читають, набувають своєрідні ідеї, можуть подолати труднощі, у них краще розвинута пам’ять, краще оцінюють оточуючий світ, вони не замкнені, здібні визначити чого бажають, і відстоюють свою точку зору.
Той, хто бажає прямувати в ногу з часом, із технічним прогресом та ппросуватися по службі, не може обійтися без безперервного професійного читання.
Грамотний читач знає безліч шляхів одержання інформації, що допомагає йому брати участь у суспільному житі, допомагає відрізняти суттєве від незначного.
Той, хто читає, краще розуміється на телепередачах та бере користь із них.
Читання- не тільки активне й творче використання вільного часу. Під час читання зявляються заняття, хобі.
Читач порівнює власні життєві спостереження з викладеними в книгах, збагачує свій життєвий досвід, уникаючи помилок.
Використання різноманітних інформаційних джерел допомагає людині критично оцінювати ситуацію, формувати власну позицію.
Вміння читати- це невідємна частина культури, адже воно вчить мислити, передавати знання та розвивати уявлення.
Подружитися з книгою, розібратися у величезному книжковому океані,витягти з нього справжні літературні перлини допомагають кожному читачеві співробітники бібліотеки.
Читання є необхідною умовою розвитку сучасного суспільства.
"Усе, що створено розумом,
Усе до чого прагне душа,
Як бурштин на дні морському,
У книгах дбайливо зберігається."
Ю.Ванаг
Поради батькам:
- кожного дня дитина повинна читати художню літературу принаймні 30 – 60 хвилин;
- оберіть разом з дитиною книжку, яку вона буде читати;
- визначте посильну кількість сторінок, яку повинна прочитати за день ваша дитина;
- приблизно через місяць почніть збільшувати кількість сторінок;
- заведіть зручного розміру календар, у якому дитина маркером буде відмічати періодичність читання;
- обов’язково підбийте підсумки такої цілеспрямованої роботи;
- учіть дітей дочитувати книжку до кінця, не залишати недочитаною;
- закріпіть ситуацію успіху дитини похвалою та якоюсь винагородою.
Для чого потрібні дитячі книжки.
1. Книга розвиває нашу мову і збільшує словниковий запас. Вона вчить висловлювати думку і розуміти, що говорять і пишуть інші.
2. Книга розвиває наше мислення. Із книг ми навчаємось абстрактним поняттям, книги розширюють горизонти нашого світу.
3. Книга стимулює фантазію і вчить нас мислити образами.
4. Із книги ми дізнаємося про інші країни і про інший спосіб життя, про природу, техніку, історію і про все на світі, що нас цікавить.
5. Книга розвиває нашу здатність до співчуття. Ми вчимося вживатися у становище інших людей.
6. Книги надаюсь нам сили і натхнення. Вони захоплюють і розвеселяють. Змушують нас сміятися і плакати.
7. Книги ставлять перед нами складні запитання, про які необхідно думати.
8. Книга вчить нас етиці. Вона змушує нас роздумувати про добро і зло.
9. Книга пояснює нам життя і допомогає нам побачити зв'язок одного явища з іншим.
10. Книги допомогають нам пізнавати самих себе. Для почуття власної гідності дуже ажливо знати, що інші люди думають, відчувають і реагують так, як і ми самі.
11. Хорошу дитячу книжку можна читати вголос на радість дітям і дорослим. Вона об'єднує покоління.
12. Дитяча книжка відкриває нам шлях в літературу - великий світ на все життя.
Любіть своїх дітей! Даруйте їм радість!
Як привчити дитину до читання, зацікавити книжкою?
Хтось із великих зауважив, що найбільший винахід людства - книжка. Проте, нині нерідко можна почути, що у час комп'ютерів книжки не потрібні. Можливо, книжка нині і справді не гловне джерело інформації. Але саме книжка навчає дитину мислити. Як привчити дітей читати? На питання любите ви читати, більшість людей відповість ствердно. І так само більшість зауважить: але читаю мало, бо... часу немає або ніде взяти цікаву книжку, або зараз взагалі гарних книжок "не роблять". Та головна причина, гадаю, у нас самих: немає звички до читання. На жаль, уже досить давно побутує думка, що час бібліофілів минув. Телебачення, Інтернет - ось нині головні постачальники інформації та знань.
Та хіба книга - лише джерело інформації? Як на мене, немає кращих ліків від поганого настрою, самотності, якихось зовнішніх негараздів, ніж гарна книжка. Відкриваєш першу сторінку, занурюєшся в інший світ - і всі твої проблеми відступають на другий план. Мабуть, ні з чим не порівняти насолоду, яку дає гарна книжка. Але для цього потрібно вміти читати.
А от батьки й педагоги нерідко скаржаться, що сучасні діти не люблять і не хочуть читати. Мої особисті спостереження свідчать, що з 30 дітей, навіть у старших класах, читає (тобто, не з примусу і не лише підручники та ілюстровані журнали) троє-четверо. Решта віддає перевагу телевізору і комп'ютерним іграм. Бо це легше. Адже книжка вимагає душевної та розумової праці, спонукає мислити, а не лише ковтати готові блоки чужих думок.
Втім, попри всі похмурі прогнози, нині у всьому світі повертається інтерес до читання, в тому числі й серед дітей. Дехто говорить навіть про книжковий бум. Яскраве тому свідчення - феномен Гаррі Поттера. Але одна, навіть найцікавіша, книжка не привчить дітей до читання, не змусить його полюбити. Знаю для цього єдиний спосіб - власний приклад. Якщо дитина змалечку бачить книжку в руках тата, мами, бабусі й дідуся, старших братів і сестер, вона обов'язково і сама буде читати.
А ще - просто необхідно якомога більше читати дітям уголос. Прочитана на ніч добра казка зробить набагато більше для виховання, ніж ціла година нотацій.
Звичайно ж, проблема дитячого читання існує не лише в нашій країні. Французькі психологи, шукаючи відповіді на питання, що робити, якщо школярі не хочуть читати, запропонували оригінальну модель-хартію. Ось деякі її пункти:
"За кожним школярем безумовно зберігається:
право взагалі не читати;
право читати, стрибаючи зі сторінки на сторінку;
право відкласти недочитану книжку;
право читати все без обмежень;
право читати де завгодно;
право читати вголос;
право закрити нам рота з усіма нашими повчаннями".