ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА

(Поняття про інклюзивну освіту)

ІНКЛЮЗІЯ (відInclusion – включення) – процес збільшення ступеня участі всіх громадян у соціальному житті. Це політика й процес, що дає можливість всім дітям брати участь у всіх програмах.

Інклюзивна освіта– це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

ОСНОВНИЙ ПРИНЦИП ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИПОЛЯГАЄ В ТОМУ, ЩО:

◦ Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними.

◦ Навчальні заклади мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання.

◦ Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми громадами.

◦ Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання. Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.

Інклюзивний підхід– створення таких умов, за яких усі учасники навчально-виховного процесу мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у дошкільних та загальноосвітніх школах.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

Для дітей з особливими освітніми потребами:

◦ Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.

◦ Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.

◦ Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.

◦ Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.

◦ У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

Для інших дітей:

◦ Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.

◦ Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.

◦ Діти вчаться співробітництву.

◦ Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Для педагогів та фахівців:

◦ Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.

◦ Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.

◦ Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

Http://ispukr.org.ua/?P=5111&fbclid=iwar1nwg9h_ronv_fqzatstgnc-nev1r9uklfkztbb2-_CH2hBs52lBGG-IW4#.xkj17dizaun

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Https://www.pedrada.com.ua/article/2593-nklyuzivna-osvta-v-pochatkovy-shkol-nush?Fbclid=iwar33kaah19ngbpgfzsnnwajdmgbsz1hgn22vcn76dibozi-zmoqgtm98yso

Робота з батьками при впровадженні інклюзії в загальноосвітніх навчальних закладах

Https://vseosvita.ua/library/robota-z-batkami-pri-vprovadzenni-inkluzii-v-zagalnoosvitnih-navcalnih-zakladah-101377.html?Fbclid=iwar1trjhx5vhijw5g37xmureq4yep06o-yvl9aw_ks0qju4zzdxguydz7lec

ОСОБЛИВИЙ ПІДХІД: НАВІЩО ПОТРІБНА ІНКЛЮЗІЯ БАТЬКАМ ЗДОРОВИХ ДІТЕЙ?

Https://naiu.org.ua/osoblyvyj-pidhid-navishho-potribna-inklyuziya-batkam-zdorovyh-ditej/?Fbclid=iwar0qdsibxwjnadxwjjr6gjzaizb5s3crws_jdjvsbes2gvk56gbg1gkzzkg

Https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-vnesennya-zmin-do-nakazu-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini-vid-12062018-627-808

ДІТЯМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Https://mon.gov.ua/ua/tag/dityam-z-osoblivimi-potrebami?Fbclid=iwar2jowccbtyh7mlpkve5ng_shdz1rb6wptntigsddscprh4vzj_CB9_ilxy

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ

Https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya?Fbclid=iwar2853nfsudgasuq47cb2crvqbrgjx-ejhe3tqm8znwnsagfpx6cbnpkyh4wym-1593710255753

ПИТАННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Https://mon.gov.ua/ua/npa/deyaki-pitannya-kompleksnoyi-ocinki-rozvitku-ditej-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami

ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПРИМІРНОГО ПОЛОЖЕННЯ ПРО КОМАНДУ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДИТИНИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-primirnogo-polozhennya-pro-komandu-psihologo-pedagogichnogo-suprovodu-ditini-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-v-zakladi-zagalnoyi-serednoyi-ta-doshkilnoyi-osviti

/Files/images/Інклюзія.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 1105